vx800worldwide.com
Neues Thema eröffnen
Neue Antwort erstellen
Autor Nachricht
sudden
VX-Rookie


Anmeldedatum: 31.05.2003
Beiträge: 3

BeitragVerfasst am: Di Jun 10, 2003 15:46:00    Titel: Antworten mit Zitat
 
Hi my fellow German VX riders. I resently bought a VX 800 in Sweden, it was imported from Germany. I am now not sure if it's a 60hp or the 45hp version. How do I see that? and how do I get it to 60hp if it is the low power engine? Any hint are greatly appriciated.
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden
Elle
VX-Rookie


Anmeldedatum: 30.04.2003
Beiträge: 1

BeitragVerfasst am: Di Jun 10, 2003 16:30:00    Titel: Antworten mit Zitat
 
Hey Sudden!

Look at this site under the topic "Technik" (http://www.vx800.de/technik_varianten.htm). It explains the differneces at the carburator of the 60/50/34 hp models.

greetings
Lothar
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden
Erwin
VX-König


Anmeldedatum: 30.04.2003
Beiträge: 1231
Wohnort: Zentralschwabien

BeitragVerfasst am: Di Jun 10, 2003 17:08:00    Titel: Antworten mit Zitat
 
Hi Sudden,

my suggestion: Take a ride on the highway. If max-speed is beyond 170 km/h, then it is a 61 hp. Advantage: No dirty fingers and lot of fun.

Greetings

Markus-Erwin
_________________
Bei diesem Beitrag handelt es sich um ein schwäbisches Qualitätsposting.
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden AIM-Name Yahoo Messenger
sudden
VX-Rookie


Anmeldedatum: 31.05.2003
Beiträge: 3

BeitragVerfasst am: Mi Jun 11, 2003 09:43:00    Titel: Antworten mit Zitat
 
Thanks Lothar. So the down tuning is only in the carburators? What have they done? I have read that some other make and models have strangle washers or different throttle size. Anybody who knows the carburator specifications for the 61hp setup? My bike is a 1993 year model.

Thanks for the tip Erwin, without trying it I'm pretty sure I have the non 61hp bike. Sad
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden
Erwin
VX-König


Anmeldedatum: 30.04.2003
Beiträge: 1231
Wohnort: Zentralschwabien

BeitragVerfasst am: Mi Jun 11, 2003 13:16:00    Titel: Antworten mit Zitat
 
Hi Sudden, its me again

take a look at page 8 of this document

I suppose, your carbs has the ID-number 45C60. Take a look at it, you can find the number on the right side of the carb. The full power German version has the ID 45C50. If yours is the 45C60 you need new main-jets and new piston-valves. The strangle washers are only added for further power reducement.

Here are the Suzuki Partnumbers and (German) prices:

Piston-Valve (Front): 13500-05A10, 100.66 Euro
Piston-Valve (Rear) : 13500-38A10, 100.66 Euro
Main-Jet (Rear) : 09491-24026, 6.68 Euro
Main-Jet (Front) : Sorry.

So replace the items above, throw away any washer (if in place) and you are happy Very Happy


Greetings

Markus-Erwin
_________________
Bei diesem Beitrag handelt es sich um ein schwäbisches Qualitätsposting.
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden AIM-Name Yahoo Messenger
sudden
VX-Rookie


Anmeldedatum: 31.05.2003
Beiträge: 3

BeitragVerfasst am: Fr Jun 13, 2003 19:58:00    Titel: Antworten mit Zitat
 
Hi Erwin, I have crawled around my bike with a flash light now but can't find model number anywere! Only info I can see is "Made In Japan" and "Mikuni"? I guess I'll have to remove petrol tank to see it Sad I will do that next week.
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden

Neue Antwort erstellen
Neues Thema eröffnen
Alle Zeiten sind GMT + 1 Stunde
Gehe zu:  
Du kannst keine Beiträge in dieses Forum schreiben. | Du kannst auf Beiträge in diesem Forum nicht antworten. | Du kannst deine Beiträge in diesem Forum nicht bearbeiten. | Du kannst deine Beiträge in diesem Forum nicht löschen. | Du kannst an Umfragen in diesem Forum nicht mitmachen. |

© 2000-2023 www.vx800.de

Alle Rechte vorbehalten. Impressum. Haftungsausschluß. Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group. Deutsche Übersetzung von phpBB.de

Datenschutz auf vx800.de.